- Konu Başlıkları
- Tarihçe ve Kurumsal Gelişim
- Güçlü Tedarik Zinciri ve Dünya Çapında Varlık
- Rakamlarla Başarı ve Liderlik
Kapak Fotoğraf Kaynak:Ekonomik Nokta
Sütaş Süt Ürünleri A.Ş., 1975 yılında Sadık Yılmaz tarafından kurulan ve merkezi Bursa, Türkiye’de bulunan, ülkenin en büyük mandıra ürünü şirketlerinden biridir. Sütaş, temelini "Sütçülük bizim için sadece bir iş değil, bir yaşam biçimi ve en büyük tutkumuz" felsefesi üzerine kurmuştur.
Şirket, kurulduğu günden bu yana sadece sütçülüğe odaklanmakta, kazancını yine süte yatırım yaparak sütün iyiliğini ve bereketini yaymak için çalışmaktadır. Sütaş'ın ana ürün çeşitliliği içinde yoğurtlar, ayran, peynir, süzme yoğurt, kaymak, kefir, tereyağı, süt ve çocuklara yönelik petit suisse ürünleri bulunmaktadır.
Tarihçe ve Kurumsal Gelişim
Sütaş'ın kökleri, 1975'teki resmi kuruluşundan daha eskiye, Celaleddin Yılmaz'ın 1958'de Karacabey Harası'nın süt ihalesini almasına kadar uzanır.
- İlk Üretim: Celaleddin Yılmaz, 1968'de şimdiki Sütaş Fabrikaları'nın olduğu yeri alıp imalathaneye çevirerek inek sütünden kaşar peyniri üretimine başlamıştır. Bu kaşarlar, 1961'de "Yılmaz Kaşarları" adıyla İstanbul'da, Beşiktaş ve Aksaray pazarlarında satılmıştır. Sütaş, Türkiye'de Migros'ta ilk kaşar satışını yapan firma olmuştur.
- Şirketleşme ve Yönetim: 1975 yılında oğlu Sadık Yılmaz Sütaş şirketini kurdu. 1989'da Sadık Yılmaz'ın oğlu Muharrem Yılmaz genel müdür oldu ve 2005'te babasının vefatından sonra yönetim kurulu başkanı görevini üstlenmiştir.
Güçlü Tedarik Zinciri ve Dünya Çapında Varlık
Sütaş, işinde derinleşme ve entegrasyonunu güçlendirme hedefiyle, tedarik zincirinin tamamını yönetebileceği "Çiftlikten Sofralara" modelini uygulamaktadır. Bu model, yem bitkileri üretiminden süt hayvancılığına, enerji üretiminden organik gübreye ve son ürüne kadar uzanan kapsamlı bir entegrasyon örneği sunar.
- Entegre Tesisler: Türkiye'de bu model ile kurulmuş dört entegre tesisi bulunmaktadır: Karacabey (Marmara), Aksaray (İç Anadolu), Tire (Ege-Akdeniz) ve Bingöl (Doğu-Güneydoğu Anadolu).
- Küresel Erişim: Sütaş, 2014 yılından itibaren Kuzey Makedonya'daki tesisleri ile Balkanlara ve Avrupa'ya ulaşmaktadır. 2021’de Pakistan’da MilkFields markası ile yurt dışı faaliyetlerini genişletmiştir.
- İhracat: Şirket, Çin, Mısır, Avrupa Ülkeleri, ABD, Japonya, Azerbaycan ve Katar'ın da aralarında bulunduğu toplam 47 ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir.

Fotoğraf Kaynak: Sağlıklı Markalar
Rakamlarla Başarı ve Liderlik
Sütaş, sektöründeki liderliğini çeşitli ödüller ve yüksek operasyonel kapasitesiyle kanıtlamaktadır.
- Finansal ve İstihdam: Şirket, 2023 yılında 28,69 milyar TL gelir ve 1,27 milyar TL net gelir elde etmiştir. Doğrudan 7.800 kişilik büyük bir aileye sahiptir.
- Pazar Liderliği: Sütaş, Lovemark Araştırması (IPSOS) sonuçlarına göre Türkiye’nin en sevilen süt ürünleri markası ve Nielsen verilerine göre 17 yıldır lider süt ürünleri markasıdır.
- Yüksek Kapasite: Şirket, her gün 6,8 milyon paket süt ürünü üretip 182 bin satış noktasına ulaştırmaktadır. Araştırmalara göre, her 10 sofranın 8’inde bir Sütaş ürünü bulunmaktadır.
- Kendi Kendine Yeterlilik: Şirket, endüstriyel tesislerinin elektrik ihtiyacının %92'sini çiftliklerinin gübrelerinden ve organik atıklardan karşılamaktadır. Üretilen organik gübre ile yem bitkileri üretilen topraklar zenginleştirilmektedir.
Sütaş, "Süt sektörünün en sevilen markası, en güvenilen kuruluşu ve lider şirketi olma" vizyonuyla çalışmalarına devam etmektedir.